Aquesta
és una activitat d´avaluació inicial, per tant el primer que es
vol saber és el nivell de coneixements que tenen els infants sobre
les emocions i a partir d´aquests coneixements, s'introduiran de
nous.
Aquesta
activitat es desenvoluparà en dues sessions i tres fases:
“PRIMERA
SESSIÓ” ( Matí ):
-
Primera fase:
Desprès
de fer el “Bon dia” els infants es quedaran asseguts al mateix
lloc, i l´educadora en gran grup(GG) els dirà que avui parlaran
dels sentiments i de les emocions i que uns amics follets els
ensenyaran les seves cases.
Començarà
l´educadora a explicar com se sent ella mateixa avui:
-
Sabeu una cosa? Avui al matí no trobava un mocador molt maco que em
van regalar, al principi m´he enfadat moltíssim perquè no el
trobava i m´agradava molt, he començat a buscar i a buscar i com no
estava per enlloc m´he posat molt trista, el meu fill m´ha ajudat a
buscar-lo i al final l'hem trobat a sota del llit, per això avui
porto aquest mocador tant maco i estic molt i molt contenta.
Un
cop que l´educadora ha explicat com es troba i per saber que
coneixements tenen els infants de les emocions, començarà
a parlar de com se senten avui ells i de les emocions
que coneixen. Es important que si durant la conversa algun nen/a està
trist o té alguna necessitat, ho intentem solucionar entre tots.
Un
cop l´educadora ha pogut saber una mica el que els infants coneixen,
els explicarà una història per introduir l´activitat del dia.
“Us
vaig a explicar una historia d´uns fullets que a partir d´ara seran
els nostres amics i sempre estaran a la nostra aula per quan els
necessiteu.
-
Hi havia una vegada tres fullets que eren molt amics i vivien un al
costat de l´altre, un era el fullet “enfadat” (l´educadora amb
llenguatge gestual farà cara d´enfadada, posant una mirada fixa,
ulls feroços, celles juntes i cap avall i estrenyent les dents), que
vivia a la casa de color vermell (l´educadora els mostrarà la
capsa), desprès hi havia el fullet “trist” (l´educadora amb
llenguatge gestual farà cara de tristesa, fent caure les parpelles,
engolant les celles cap a dalt, i estirant els llavis en
horitzontal), que vivia a la casa de color blau, (l´educadora els
mostrarà la capsa), i finalment estava el fullet “alegre”
(l´educadora amb llenguatge gestual farà cara alegre, contraient el
múscul que va del pòmul al llavi superior (múscul cigomàtic) i el
que envolta l'ull (múscul orbicular), aixecant les galtes i fent
aparèixer les “potes de gall”), que vivia a la casa de color
verd, (l´educadora els mostrarà la capsa), i un matí de primavera,
quan es van llevar van veure que les seves cases estaven molt
boniques, plenes de papallones i flors, i van decidir ensenyar-les a
tota la gent del seu poble.( L´educadora els ensenyarà un munt de
fotografies de persones alegres, tristes i enfadades).
Quan
la gent va arribar, van escollir la casa que més li agradava, per
exemple hi havia un senyor que aquell dia se sentia molt i molt
trist, doncs va anar a la casa de color blau, una senyora estava molt
i molt alegre doncs va anar a la casa de color verd, i un nen estava
molt i molt enfadat així que va decidir visitar la casa de color
vermell.
A
tothom li va agradar molt visitar les cases dels fullets, perquè es
van adonar que algunes vegades pots estar trist, i unes altres pots
estar alegre o enfadat, però que sempre pots contar amb els teus
amics o familiars per ajudar-te, com en aquest cas els fullets, que
des de aquell dia, tenien les portes de casa seva sempre obertes, per
ajudar al seus amics.
-
Segona fase:
Un
cop finalitzada la història l´educadora en grups de 5 (PG) farà
que els infants s´asseguin al voltant de la taula, i amb la seva
ajuda, classifiquin les fotografies en cada capsa. La resta dels
infants podran jugar als diferents racons de l´aula per distreure's
una mica. I així fins que facin l'activitat els 4 grups.
“SEGONA
SESSIÓ” ( Tarda):
-
Tercera fase:
A
la tarde, l´educadora els explicarà als infants que els fullets han
vingut un altre cop i que aquesta vegada els deixarà les capses i
les fotografies a tots per a que les mirin i juguin amb elles, però
que tenen que anar amb molt de compte de no trencar res, perquè sinó
els fullets es posaran tots tres molt tristos i hauran d´anar tots a
la capsa de color blau.
Durant
aquesta sessió encara que és lliure, l´educadora els observarà i
de tant en tant,
s´aproparà
a un infant i li preguntarà com se sent la persona de la fotografia
que té a la mà, també li demanarà que amb llenguatge gestual li
representi l'emoció, si veu que li costa la mateixa educadora li
ensenyarà.
A
un altre infant també li pot preguntar si per exemple té una imatge
d´una persona enfadada quina són les coses que li fan enfadar a
ell/a.
Un
cop finalitzada l´activitat, l´educadora demanarà els infants que
l´ajudin a recollir el material, classificant les fotografies a les
seves capses i les deixaran al racó de les emocions.
Serà
en aquesta tercera sessió quan es durà a terme l'avaluació, i en
funció dels resultats es continuara treballant el tema a partir del
que ja saben i guiant-los per a que el procés continuï creixent
segons els objectius d'aprenentatge proposats.

No hay comentarios:
Publicar un comentario