L’educadora/or
començarà la classe plantejant al grup l’activitat proposada, en
aquest cas “El semàfor de les emocions”. Mitjançant aquesta
temàtica, els infants s’asseuran en forma de U perquè tothom
pugui veure l’educadora i les fotos referents a situacions
quotidianes que provoquen emocions.
L’educadora/or
explicarà que les emocions són senyals. Algunes vegades aquests
senyals indiquen que s’ha de parar, que no es pot avançar, tal com
fan els vianants o els vehicles davant d’un semàfor en vermell.
Posarà, doncs, èmfasi en la importància del llum vermell.
Explicarà
que quan es tenen sentiments molt forts que no es poden controlar, el
primer que s’ha de fer és parar-se, segon calmar-se i després
resoldre. Amb llenguatge gestual l´educadora els ensenyarà com
aturar-se amb cara d´enfadada i respirarà fons per calmar-se ( els
dirà això és vermell ), després començarà a caminar poc a poc
amb el dit al cap pensant (això és groc) i després es mourà
somrient per demostrar que està contenta perquè està més calmada
(això és verd)
(Vermell:
aturar i calmar-se, Groc: anar poc a poc i pensar, Verd: avançar i
solucionar).
El
procediment per posar a la pràctica aquesta tècnica és el següent:
1.
Presentarà el semàfor amb els tres colors i parlarà sobre quina
relació tenen amb les nostres conductes:
*Es
treballa amb fotos de diferents situacions quotidianes i s’enganxen
per a cada color.
Les
fotografies escollides són rellevants i gràfiques perquè els
infants puguin expressar allò que senten. Si representa una abraçada
els infants es mostraran contents. S’ha d’intentar crear un clima
calmat on es pugui parlar ordenadament.
2.
S’analitzarà especialment el vermell i faran pràctiques de com
calmar-se.
3.
Es deixarà penjat el semàfor. Es convenient deixar-lo penjat no
només a classe sinó també a diferents espais de la llar.
4.
En diferents moments del dia es farà dir en veu alta què cal fer
per controlar-se. Repetiran les frases dels semàfors.
5.Practicaran
els senyals dels semàfors en situacions reals.
-
conflictes durant la jornada escolar.
-
quan hi han baralles.
-
quan el grup està molt esverat.
-
Nosaltres mateixos quan ens sentim malament. Si pot ser ho farem en
veu alta, fent de model.
6.Es
felicitarà als infants cada vegada que segueixi aquesta tècnica.
Als
infants que continuïn tenint dificultats per calmar-se
l’educadora/or els recordarà que han de pensar en “el llum
vermell” per mostrar confiança en què ho poden fer.

No hay comentarios:
Publicar un comentario